A szemtréning egy olyan prevenciós módszer, amely az egészséges látás megőrzésében és a szem tehermentesítésében segít.
Speciális gyakorlatokat tartalmaz annak érdekében, hogy a képernyő előtt végzett munka után kifáradt szem megpihenjen.

A rendszeres gyakorláson átesett szem olyan, mint a konditeremben kimunkált, izmos test:
rugalmas, teherbíró és jól alkalmazkodik a kihívásokhoz!

edzés

Ha eldöntötted, hogy szemed egészségére és jólétére legalább annyi gondot fordítasz, mint tested más izmainak edzésére, tarts velünk!
Megmutatunk néhány egyszerű gyakorlatot, a biztos eredmény érdekében.

Kezdem is egy jó hírrel: a jó látásképesség megőrzéséhez elég óránként felállni néhány percre a számítógép mellől, elvégezni az alábbi speciális gyakorlatokat, és hetente kétszer 20 percen át a szemizmokat pihentetés és lazítás után szisztematikusan tornáztatni.

Íme a gyakorlatok

  1. Lebegés
  • Egyenes állásban testsúlyunkat előbb bal majd jobb lábunkra helyezve “inga” mozgást végzünk 8-10-szer
  • Derékból forgatjuk felső testünket jobbra majd balra 8-10-szer
  • Fejünket forgatjuk lassú ütemben jobbra majd balra 8-10-szer

szemtorna lebegés

2. Nyaki izmok lazítása

  • Fejdöntés előre majd hátra lassú ütemben 8-10-szer
  • Oldalra billentés jobbra majd balra 8-10-szer (a fület és a vállcsúcsot közelítjük egymáshoz)
  • Fejkörzés előre válltól-vállig lassú ütemben

szemtorna1

3. Pislogás, „tenyerezés” – Tudatos lassú pislogás, a szem és környékének enyhe masszírozásával. Hatására cserélődik a könnyfilm, javul a szem vérellátása, a szem körüli izmok ellazulnak. Tenyerezéskor kúposra formált tenyerünket lehunyt szemhéjaink fölé helyezzük, így pihentetve a szemet min. 20 másodpercig.

4. Szemizmok megfeszítése, lazítása

  • Csak a fej mozgatásával különféle vonalakat, ábrákat rajzolunk lassú ütemben 8-10-szer
  • Minden ábra után tenyerezés következik (variációk: téglalap, vízszintes, függőleges átlóval, kör átlóval, fektetett vagy álló 8-as)

táglalap

5. Akkomodációs gyakorlatok, alkalmazkodás

  • A gyakorlat lényege egy fixált kép, szöveg távolítása-közelítése
    (az ujjunkra, majd 4-5 m távolságban lévő tárgyra nézés lassú ütemben 8-10-szer
  • Pihentetésként tenyerezés

akkomodáció

6. Memória, fantázia gyakorlat: válasszunk ki szöveg olvasása közben egy szót az oldal közepéről, nézzük, amíg a körülötte lévők elmosódnak. Lehunyt szemmel idézzük vissza a szó leírt alakját. Ismételjük 4-5 alkalommal.

+1 gyakorlat

Rövidlátó szem számára: lehunyt szemmel képzeljünk magunk elé egy egyszínű labdát. Képzeletünkben lássuk, hogyan nyomjuk össze váltva vízszintes/függőleges ellipszis alakúvá, majd lássuk, ahogyan újra kör alakot vesz fel. Ismételjük 6-8-szor.

ergonómia

Ha megtanuljuk és alkalmazzuk ezeket a gyakorlatokat, munkánkat 15-20 mp-re megszakítva tenyerezünk, vagy lassan pislogunk – mint ahogyan a pillangó verdes a szárnyával – elkerülhetjük a látásromlást, szemszárazságot, fejfájás kialakulását.

Ahhoz, hogy a nyak izmai se fáradjanak el, nagyon fontos a számítógépes munkahelyek megfelelő ergonómiai kialakítása, a képernyő ideális távolsága, az ülésmagasság és dőlésszög beállítása.

Ne feledkezzünk meg a stressz kezelésének fontosságáról, mert a tartós stressz görcsös állapotot idéz elő izmainkban, így a szemizmokban is, ami hosszú távon a látásélesség romlását idézi elő.

Cégek számára 60-90 perces előadások, gyakorlások lebonyolítását vállaljuk

Jelentkezés itt

 

Többet megtudhatsz erről a módszerről, jelentkezhetsz egyéni, csoportos terápiára

Jelentkezés itt

Komplett állapotfelmérés és értékelés
10-féle alapvizsgálattal

Jelentkezés itt